Wednesday, December 16, 2009

LYCKA!

Har varit väldigt dålig på att uppdatera bloggen på det senaste. Men det har varit så mycket som har hänt det senaste. Ska försöka få ihop en del av det i detta inlägg.

Senast jag skrev så hade inte ens liftarna öppnat. Men nu är nästan hela liftsystemet igång, förutom Rendl som öppnar på fredag. Som förövrigt kommer innehålla en riktigt fet park i år med 8 kickers, 9 boxar, en wave och 2 rails. Så det kommer nog bli riktigt nice!

Nu känns det som att St. Anton verkligen börjar komma igång, det börjar bli riktigt bra drag på de flesta uteställen. Även Krazy Kanguruh har kommit igång riktigt bra. Igår öppnade även Taps som ligger ovanför KK. Så snart sitter man bättrar på gogglesbrännan i en av Taps solstolar! Men det dröjer nog några veckor för just nu är det riktigt kallt. Det har varit mellan 10 och 15 minusgrader hela veckan. Det är ganska mycket för St. Anton för förra veckan kunde man åka utan långkalsonger och bara en t-shirt under jackan i princip. Men nu har det fan vart underställ, fleecetröja och hela kittet.

Snön har börjat falla ganska mycket här i St. Anton nu. Men har dock haft oturen att jobba varje morgon dagen efter dump så vid tiden jag kommit upp på berget så är allt puder så uppkört så det inte ens är roligt att åka. Men man ska inte klaga, jag kommer nog få åka puder så det räcker och blir över under säsongens gång.

Jobbmässigt och boendemässigt så har situationen löst sig väldigt bra för min del. De som känner mig vet nog att jag inte är killen som springer runt med mitt CV i handen till hundratals ställen och söker jobb. Det löste sig istället på ett riktigt Reidar-aktikt sätt. Jag var av en händelse inne på Spar, en mataffär här i St. Anton, där 2 st av mina rumskamrater jobbar. När deras chef går förbi så frågar jag bara lite nonchalant "Hey, Melanie, when do you have a job for me?". En eller två dagar efter så frågar hon mig om jag vill provjobba dagen därpå. Vips så har jag jobb 2 mornar och 3 kvällar i veckan! Något slags pris måste jag ändå vinna för den med tanke på att många kompisar har sökt hundratals jobb känns det som utan resultat. Sen kommer jag och söker KNAPPT ett jobb och får det. Jag är stolt iallafall.. Boende har vi löst i en källare för 15 st bummare. Lägenheten ligger precis bredvid Galzig bahn så vi har ungefär 100m till centrum och kan åka skidor fram till dörren. Här bor vi med folk från alla möjliga länder. Vi har bla en kille från Sydafrika, en från australien, en tjej från finland och två danskar. Det finns dock två nackdelar med detta ställe. Första anledningen är att det bor en österrikare här som är i 35-40 års ålder. Han dampar sönder om vi för minsta lilla oljud efter kl 7 på kvällen och säger att vi stör hans tv tittande eller vad fan som helst. Andra nackdelen är att vi inte har något kök, så nu har vi ätit mikro pizza och annan mikromat i drygt en vecka. Därför ska vi börja titta oss runt efter en 4 bäddslägenhet med kök.

I övrigt borde jag nog vinna något slags pris för snyggaste vurpor. Jag har satt framåtvolt, trippelhjulningar och 100 meters piruetter. Tips är att INTE tävla ner ifrån afterskin på KK, det kan göra ont. Tro mig!

Hälsar alla där hemma en trevlig jul där hemma förresten! Lovar att inte dröja så länge som sist innan jag uppdaterar igen!

PEACE!
Reidar

2 comments:

Kev said...

Låter bra Reidar! Krazy Kanguruh känner jag igen? Där har väl vi varit?

En vän till mig som jobbat med mig på Harrys, Camilla heter hon .. Hon är oxå någonstans i St Anton just nu, skall kolla vart!

Tat lugnt! Ha det göttans!

Rajdar said...

Japp där har vi vart :D

Åh fan, hur gammal är hon?